جمع هزینه خرید : 0 تومان

رفتن به سبد خرید

کتاب‌شناسی موسیقی

ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه : مهتاب خرمشاهی
مترجم :

  از آنجا که کتاب‌ها - به‌عنوان پل‌های ارتباطی و مراجع اطلاع‌رسانی- در سامان‌دهی مسائل موسیقی در حوزه‌های مختلف چون آموزشی، پژوهشی، اجرایی، انتشاراتی و غیره... نقشی مهم و تعیین کننده دارند، از این‌رو شناسایی و طبقه‌بندی آن‌ها می‌تواند گامی مثبت در راه توسعه‌ی این حوزه‌ها و تقویت فرهنگ تأثیرپذیری و هماهنگی هرچه بیشتر و جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و اتلاف انرژی محسوب شود و به منزله‌ی ابزاری کارآمد در تقویت و بالندگی نظام موسیقی کشور به‌خدمت گرفته شود.
  بنابراین اولین گام مؤثر و مهم برای رسیدن به اهداف فوق،‌ شناسایی کتاب‌ها و آثار علمی و آموزشی مرتبط با شاخه‌های مختلف هنر موسیقی و معرفی توصیفی آن‌ها به هنرجویان، مدرسین، پژوهشگران، موسیقیدانان و سیاست‌گذاران موسیقی کشور می‌باشد؛ که کتاب حاضر با توجه به این رویکرد تهیه شده است.
  راجع به این کتاب چند نکته گفتنی است :
  با توجه به اینکه گردآوری، تهیه منابع و مأخذ، فیش‌برداری و تنظیم کتاب‌های مرجع‌ کاریست مشکل، وقت‌گیر و دقیق و پر مسئولیت، باید اذعان داشت که نویسنده محترم در مدتی قریب ده سال - با پیگیری و حوصله‌ای قابل تحسین- کاری سنگین و احترام برانگیز انجام داده است؛‌ با یادآوری این نکته که در تدوین کتاب سعی وافی شده تا مطابق با آخرین الگوهای کتابشناسی در کتابخانه‌ ملی ایران باشد. اما از سوی دیگر چون در این زمینه‌ هنوز اولین گام‌ها برداشته می‌شوند، کوشش شده - با کمی جرح و تعدیل- کتاب در حد امکان کاربردی و قابل استفاده‌ی عموم نیز باشد؛ به همین دلیل در انتهای کتاب به آوردن چهار نوع فهرست که ضروری‌ترین دانسته شده اکتفا گردیده است.

 

 

تعداد
قیمت : 20,000 تومان
محصولات مرتبط