جمع هزینه خرید : 0 تومان

رفتن به سبد خرید

یکصد و سی آهنگ محلی ( برای تار و سه‌تار)

ﻧﻮﯾﺴﻨﺪه : امیرحسین رضا
مترجم :

 آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی نه‌تنها بخش مهمی از موسیقی ملّی، که بخش مهمی از فرهنگ ملی به‌شمار می‌روند. این گنجینه‌ی گرانسنگ حاوی مجموعه‌ای از عقاید، باور‌ها، آداب و رسوم، عواطف و ذوق و احساسات مردم یک سرزمین از زمان‌های دور تا به امروز است که چون آیینه‌ای شفاف بخش‌هایی از تاریخ پر‌فراز و نشیب هر قوم و ملتی را به نمایش می‌گذارد و هم از‌ این‌رو است که محققین و دانشمندان علوم انسانی در اقصی نقاط جهان، از دیرباز، گردآوری، تدوین و تجزیه و تحلیل آنها را وجهه‌ی همت خود ساخته‌اند.
 این آهنگ‌ها و ترانه‌ها با داشتن خصایصی چون سادگی، زیبایی، پختگی، غنای درونی و در نهایت مختصر و مفید بودن، نمونه‌هایی شگفت‌انگیز از فصاحت و بلاغت عمیق مردمی را به‌نمایش می‌گذارند که در عین کامل بودن، ظرفیت بسط و گسترش فراوانی را در خود ذخیره دارند.
  در حوزه‌ی موسیقی، سوای از کاربرد‌های حرفه‌ای آن در موسیقی‌شناسی و آهنگسازی و غیره، در زمینه‌ی آموزش نیز امروزه بیش از هر زمان در مدارس موسیقی فراگیری، نواختن و خواندن این آهنگ‌ها و ترانه‌ها، همراه سایر تمرینات تکنیکی توصیه می‌شود؛ چرا که بهترین دستمایه را برای پرورش ذوق و بالا بردن فرهنگ هنرجویان و نوازندگان در اختیار می‌گذارند. 
                                                                                                                           محمدرضا گرگین‌زاده

شایان ذکر است، آهنگ‌های این دفتر برای هنرجویان و نوازندگان تار و سه‌تار تدوین و تنظیم شده به طوری‌که برای تطبیق و تکمیل بیشتر و همچنین برای زیباتر شدن آن‌ها جهت  اجرا، مطالبی به‌عنوان مقدمه، جواب، جمله‌های تکنیکی و...به آن‌ها اضافه گشته است. این کتاب حاوی قطعات کتاب «یکصد و سی آهنگ محلی برای ویولن» است که توسط امیرحسین رضا برای تار و سه‌تار بازنویسی، تنظیم و اجرا شده‌اند.

 

تعداد
قیمت : 180,000 تومان
محصولات مرتبط